URS Czech: Kvalita a bezpečnost při přepravě krmiv pomůže k bezpečnějším potravinám

11.12.2013 13:35 | Zprávy

Potravinářský produkt, který bude konečnému spotřebiteli chutnat a navíc je zdravotně nezávadný, vyžaduje, aby výrobci v celém potravinovém řetězci přijmuli a dodržovali vhodné pravidla výroby.

URS Czech: Kvalita a bezpečnost při přepravě krmiv pomůže k bezpečnějším potravinám
Foto: URS Czech
Popisek: Kráva, ta je v tom nevinně.

Nejenže tak nabídnou skutečně bezpečný produkt, ale zachovají si i konkurenceschopnost. Většina podniků, které se věnují přepravě krmiv pro živočišnou výrobu, se setkala s požadavkem na GMP+ certifikaci a registraci. Změny od příštího roku povedou podle kontrolorů z URS Czech, nadnárodní společnosti, zabývající se certifikací mezinárodních podnikových standardů, a která je novým certifikačním orgánem v oblasti GMP+ a jedním ze dvou přímo schválených vlastníkem standardu v Česku, k tvrdému vymáhání a postihování hříšníků v systému bezpečnosti krmiv nejen u nás. Změny se týkají zejména silniční dopravy krmiv.

Již od 1. ledna 2006 je u nás v platnosti norma GMP+ B4.1 pro silniční dopravu krmiv a další standardy pro organizování železniční či lodní dopravy. Tyto normy pro různé druhy dopravy krmiv jsou postupně nahrazovány jednou zastřešující normou GMP+ B 4 „Doprava“.

Tato nová norma je určená pro silniční a železniční dopravu krmiv resp. organizování silniční, železniční a lodní dopravy a zahrnuje původní normy B 4.1 / B 4.2 / B 4.4 / B 4.5, o kterých se lze více dozvědět na internetových stránkách GMP+ www.gmpplus.org.

Změny od příštího roku

V množství Evropských zemí, je množství přeprav certifikovaných prostřednictvím zapojení v GMP+ FSA systému, ale také prostřednictvím jeho ekvivalentů - schválených systémů. V těchto tak zvaných „A“-zemích mohou být použity od 1. 1. 2014 pouze certifikované přepravy pro dopravu GMP+ produktů. „Do těchto zemí patří Holandsko, Belgie, Německo, Velká Británie a od příštího roku resp. 1. ledna 2014 i Česká republika,“ vyjmenovává Petr Maličovský z URS Czech.

Norma B4 byla vydaná 1. února 2012 a od 1. ledna 2013 se musí používat pro GMP+ certifikace nových dopravců či spedičních společností i pro obnovení certifikátu stávajících účastníků registrovaných v GMP+ databázi. Dozorové audity probíhají podle dřívějších norem (například B 4.1 pro silniční dopravu) až do konce platnosti dřívějšího certifikátu nejdéle však do konce roku 2013.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jaroslav Faltýnek byl položen dotaz

Co jste jako poslanec za poslední 4 roky prosadil nebo dokázal?

Dřív jste byl Babišova pravá ruka a dost aktivní poslanec, to se ale podle mě teď dost změnilo a říkám si, zda ve sněmovně nesedíte (možná ani to ne) - za dobré peníze - jen do počtu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Desítky milionů nových stromů - Lesy ČR sázejí budoucnost

22:03 Desítky milionů nových stromů - Lesy ČR sázejí budoucnost

Ideální počasí pro zalesňování přinesl dnešní Den Země. Sazenice se v půdě provlhčené vydatným deště…